lördag 19 maj 2018

Teknik och röntgen

Nu har jag äntligen fått min nya mobil. Tredje i ordningen på 1.5 år. Jag drar inte jämt med teknologi och var det inte enklare förr? Då ringde man med fasta telefoner med stora nummerskivor eller så gick man över till kompisen och frågade " Hej! Ska jag vara med dig?. Man dumpade heller inte killen via sms utan man bad en kompis göra det åt en 😊 mycket bättre...

Bloggen fungerar inte som den ska. Måste be min vän P om råd. Kan skriva inlägg men det är allt.
Var och gjorde pet Scan i torsdags. Det tog 8 timmar! Låg i en annan stadsdel i ett annat sjukhus. Nissarna som ska frakta en kan komma precis närsomhelst. Skulle vara där 1230 och dom kom 10. Resan tog 20 minuter. Det är inte som i Sverige att sjukresor eller transportörer kommer så man är framme i rätt tid. Vi fick alltså även vänta 2 timmar på hemresa. Själva undersökningen tog bara 25 minuter. Vi var tillbaka kl 18 och då hade jag fastat hela dagen och legat på rygg 8 timmar. Ont? Typ. Denna röntgen visar var infektioner sitter genom att lysa upp dem. Hade fått kontrast innan. Påvisas inga infektioner så kan jag mest troligt börja med någon reumatiker medicin som innebär att jag gav blir mindre inflammerad och har mindre ont samt kommer i ett bättre skick inför operationen som verkar väldigt långt borta...saknar mina vänner och familj 😐
På måndag ska jag till bröst kliniken och fhv få lugnande besked.

Idag gifter sig den engelska prinsen...verkar stort i detta land. Visas på alla tv kanaler. Jag har varit ut en sväng i solen samt inhandlat lite gott. I veckan har jag även nästan varit i stället. Maria ringde via Messenger och filmade hästarna på ridskolan och fick äääääntligen se en häst eller två. Pernilla smög sig också in på ett hörn. Nu ska vi se om detta går att posta. Kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar