måndag 23 april 2018

Möte och släktbestyr

Idag har Eva åkt hem till Sverige igen. Väldigt tråkigt men vi har haft några riktigt bra dagar så känner mig tacksam och nöjd. Men hon hade gärna fått vara här hela tiden. Idag tog gårdagen ut sin rätt med feber och allmänt dåliga parametrar så dom har sprungit var tredje timme i natt och ofta idag. Däremot har jag inte så ont som jag trodde jag skulle ha 😊

Jag och Åsa har spelat Yatzy och jag vann stort bägge gångarna. Fick Yatzy i 6or på första slaget. Nåja har ju inte så mkt tur annars. Sen har vi möblerat om på rummet och surrat. Nu har jag druckit mina första två varma koppen sen jag lämnade Sverige och det var gott. Kl är nu 23 och Åsa gick till hotellet för en stund sedan.

I fredags hade vi möte med den sv läkaren samt med en från avd. Mkt nytt blev sagt och jag höll på att hoppa ut genom fönstret. Frågade hur länge han trodde jag skulle behöva stanna här och han svarar att det kan bli upp emot 8! Månader men allt beroende på hur allt fortlöper. Nu ska jag genomgå två större röntgen varav en hette pet röntgen. Där skannas hela kroppen och man kan utläsa om några infektioner finns i mage och tarm och även se ev infektioner i lederna. Som det är nu verkar jag inte ha några infektioner och all antibiotika är borttagen.
Meningen med dessa röntgen undersökningar är att Mattias vill sätta in remicade igen för att få mig i ett mkt bättre skick. Detta skulle även innebära att dom inte måste operera lika akut och op kanske inte behöver bli lika omfattande som dom först trott. Det gäller bara att få reuma att jag våga sätta in remicade. Remicade har hjälpt mig mkt med hud och leder. För som Mattias så inu har jag ingen infektion och mage och tarm verkar lugna just nu så det krävs idag ingen akut op men när vi väl är där så har vi bara en chans på oss men att oddsen blir bättre att jag ska klara den om jag är i bättre skick.

Det är en del undersökningar och trixande här framöver. Väntar på svar från kvinnoläkaren som ska titta på plåtarna av v bröst. Försöker att inte oroa mig så mkt. Har fått börja mobiliseras men dom har inga gåbord här! Det dom gav mig är den nedan på bild...jag som har så ont i händerna och behöver stödja mig på armbågarna. Vi höll nästan på att råka i luven på varandra jag och fysteraputen som hade svårt att få in att jag ej kan anv den.

Allt är lika ovisst som innan om när och hur operationen ska göras. Det vore ju fantastiskt om dom satte in remicade men samtidigt lite oroväckande då den både ger och maskerar infektioner. Jag hörde i stort sett bara tills han sa upp till 8 månader men självklart behöver det inte ta så länge för det klarar jag inte av! Nu är det bara att invänta pet röntgen och vad den visach sen utgå från det. Måste höra med Åsa i morgon om det sades nåt mer för min hjärna stänger av mellan varven.

Oj klockan är 00 och dags att försöka sova lite. Har inte gått så bra sen jag kom hit 😣 Sov gott! Här är gåbordet...två hjulen, ej höj och tänkbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar